
Service en vooral ook het gebrek aan service
Voor een bedrijf is service verlenen van belang. Toch loop ik steeds vaker aan tegen het gebrek aan service bij -veelal- grote bedrijven.
Het onderwerp van mijn irritatie is Post.nl.
Een groot bedrijf en hun diensten bestaan uit het leveren van service. Alleen dat lukt niet zo goed bij Post.nl.
Watskeburt
Op 16 mei zou er een pakje bezorgd worden, het past door de brievenbus meld de post.nl-app. Ook meldt die app dat het bezorgmoment niet gehaald is, en ik mijn track en trace overzicht in de gaten moet houden. Dat doe ik nu al haast een maand!
Op 22 mei zou er een aangetekende brief worden bezorgd. ook hiervan is onduidelijk waar deze nu is. Post.nl weet het in elk geval niet….
9 juni zou er weer een pakje worden bezorg, om 04.15 uur wist het post.nl-appje te melden datdoor grote drukte het wat langer duurt, het zou op 10 juni worden bezorgd.
Je raad het al, 10 juni om 03.30 uur wist de app al dat de bezorger mijn pakje di dag niet zou bezorgen. Het is nu 13 juni en ook van dit pakje weet men niet waar het is.
Een ogenblik geduld
En nu hang ik inmiddels 1 uur en 16 minuten in de wacht “of ik nog een ogenblik geduld heb, ik word zo spoedig mogelijk geholpen……
Ik heb gewoon maar een hele simpele vraag: WAAR ZIJN MIJN PAKJES EN AANGETEKENDE BRIEF?
Onderzoek
Na 1 uur en 16 minuten kreeg ik eindelijk een medewerkster (heel vriendelijk meisje, die er natuurlijk niets aan kan doen) aan de lijn. Maar ook zij heeft geen idee waar mijn pakjes zijn. Wel wist ze te vermelden dat de aangetekende brief op een afhaalpunt was, maar na een 14 dagen gaat een aangetekende brief retour afzender.
Ze gaan nu een onderzoek starten naar mijn laatste pakje. Ik heb weinig (lees geen) hoop, daar ik weet dat er met grote regelmaat pakjes met bezorgers mee naar huis gaan, als je snapt wat ik bedoel 😉
Onderzoek
De waarde van het pakje ben ik sowieso kwijt, eventueel krijg ik de verzendkosten terug…. Mooie service van Post.nl, toch?
Ik had het pakje verzekerd moetenlaten verzenden voor dit soort gevallen…. Ik vind daar wat van: je betaald voor een service/dienst en moet daar gewoon vanuit kunnen gaan dat dat ook goed gebeurd!
Maar nee, daar mag je dus eigenlijk niet van uit gaan. Je moet exra betalen voor het geval dat er bij hun iets mis gaat. In mijn beleving moet Post.nl zich daar tegen verzekeren.
Eindstand
Ik ben mijn pakjes kwijt, de waarde van de pakjes wordt niet vergoed en ik ben een hoop tijd kwijt met nutteloos wachten op de klantenservice.
Mijn conclusie: Post.nl is een waardeloos bedrijf, ombetrouwbaar en vooral arrogante zoals ze met hun klanten omgaan.