blog XXP

BLOG

VisualXXPression

Online informatie &
inspireratie

Delen en reflecteren

BLOG

blog XXP

VISUALXXPRESSION

Online informatie &
inspireratie

Delen en reflecteren

URL-structuur

Een goed doordachte URL-structuur van groot belang is voor zowel zoekmachines als je gebruikers.De URL-structuur van je website is meer dan alleen een webadres. Het is een weergave van de hiërarchie en inhoud van je site, en het heeft directe invloed op je...

Lees meer

Responsive website

In de wereld van nu is het mobiel internetgebruik exponentieel toegenomen, dat heeft geleid tot een verandering in de manier waarop mensen online browsen en informatie vinden. Als gevolg hiervan heeft Google mobiele vriendelijkheid opgenomen als een...

Lees meer

Afbeeldingenoptimalisatie

Afbeeldingen zijn een cruciaal onderdeel van vrijwel elke website. Ze kunnen je pagina visueel aantrekkelijk maken en helpen bij het overbrengen van informatie. Afbeeldingen zoals foto's zeggen soms meer dan woorden. Maar om het meeste uit je afbeeldingen te...

Lees meer

Consent Mode v2

De deadline voor de implementatie van de Google Consent Mode v2 (Google-toestemmingsmodus v2) is 6 maart 2024. Dat is vandaag. Het is essentieel dat website-eigenaren die Google-services gebruiken zoals Google Analytics en Google Ads, ervoor zorgen dat ze...

Lees meer

Google Search Console

Google Search Console is een gratis webdienst van Google waarmee website-eigenaren inzicht kunnen krijgen in hoe hun website presteert in de zoekresultaten van Google. Het biedt diverse tools en rapporten die kunnen helpen bij het optimaliseren van de...

Lees meer

Chatfunctie

Een klant wilde graag een WhatsApp chatfunctie op hun website, dat kan natuurlijk. Een chatoptie op een website is een functionaliteit waarmee bezoekers direct kunnen communiceren met vertegenwoordigers van het bedrijf of de websitebeheerders. De chatfunctie...

Lees meer

Verplichte cookie melding

In de tweede helft van 2024 zal Google helemaal geen third party cookies meer verwerken. Daarnaast gaat de Digital Markets Act (DMA) in. Dit is nieuwe Europese privacywetgeving. Deze combinatie heeft een enorme impact op je dataverzameling. Hoe zit het nu...

Lees meer

Kleur bekennen

Kleuren roepen vaak bepaalde emoties, associaties en reacties op bij mensen. Het is interessant om de psychologische impact van verschillende kleuren te bespreken en hoe deze kunnen worden gebruikt om een bepaalde boodschap over te brengen in een logo....

Lees meer

De Kracht van Prompts

Een prompt is iets wat ons vraagt om een bepaald gedrag te vertonen of ons eraan herinnert om dat te doen. Voorbeelden zijn het geluid van je wekker en de pushmelding op het scherm van je smartphone. Beide zijn uitnodigingen tot gedrag: wakker worden en een...

Lees meer

Het Belang van LinkedIn

LinkedIn is uitgegroeid tot veel meer dan een platform voor het delen van je cv. Het heeft zich ontwikkeld tot een krachtig instrument voor professionele networking, persoonlijke branding en carrièreontwikkeling. Waarom LinkedIn een essentieel hulpmiddel is...

Lees meer

Geen Cookies meer?

Google heeft de tracking cookies van drie miljoen gebruikers in webbrowser Google Chrome uitgeschakeld. De techgigant wil dit jaar nog helemaal komaf maken met de cookies. Een nobele poging om de privacy van gebruikers te beschermen, of is er meer aan de...

Lees meer

AVG

Wat is GDPR GDPR staat voor de General Data Protection Regulation, in het Nederlands bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Het is een Europese wetgeving die op 25 mei 2018 van kracht is gegaan en tot doel heeft de privacy en de...

Lees meer